zondag 23 oktober - Reisverslag uit Darjeeling, India van hansrenee - WaarBenJij.nu zondag 23 oktober - Reisverslag uit Darjeeling, India van hansrenee - WaarBenJij.nu

zondag 23 oktober

Door: Webmaster

23 Oktober 2011 | India, Darjeeling

Om half drie ging de wekker af. Alleen Hans zo verkouden/beroerd, dat we besloten, dat het verstandiger was om te blijven liggen. Nu stonden we om half 9 op. Hans nog steeds verkouden, wel redelijk geslapen,ondanks dat het alarm naast ons nog afging herrie. Blaffende honden. Ook bij het opstaan kregen we een belletje dat het ontbijt klaar stond. Snel opgestaan en gaan ontbijten. De gids stond klaar met de groep omdat om 9.00 uur een tour door Darjeeling zou gaan plaats vinden. Gelukkig konden we nog mee. Gefrituurde Rijstkoekjes en ei als ontbijt gehad. Om 9.15 uur met de 3 jeeps naar een Tibetaans vluchtelingenkamp aan de rand van Darjeeling. Darjeeling is gebouwd op steile hellingen en heeft 100.000 inw. De nauwe straatjes met dito veel mensen en kraampjes gereden en af en toe uitzicht op de Kanchenjunga, die afstak tegen een strakblauwe lucht. De zonsopgang die morgenw was fantastisch. Helaas... Omdat het zondag was, was de weverij gesloten, maar wel het foto museumpje open. Natuurlijk ook de winkel met souveniers.Het lijkt zelf met chinese invloeden??? Daarna naar de dierentuin van Darjeeling. Bekend vanwege goed verzorgde en interessante dieren uit de Himalaya, zoals de rode panda, siberische tijger, sneeuwluipaard, yaks, himalaya wolf en de zwarte beer. Middenin de dierentuin was het museum voor mountaineering. Veel gegevens over klimmers in de Himalays. Daarna terug gereden naar Darjeeling centrum, uitgestapt door zeer drukke winkelstraatjes naar de Observatory hill gelopen. Dit is een uitzicht van Chowrasta (plein). vandaar omhoog gelopen naar het heiligdom van Mahakali. Een manifestatie van shiva (hindoeisme) en Padmasambhava (tibetaans boeddhisme)Byzond vanwege de 2 geloven bij elkaar. Veel gebedsvlaggen en ook nog al wat apen. Opgepast ivm eten. Voor de tempel beeld van de witte koe waar hindoe vrouwen een rode stip met bloemblaadjes door een priester op het voorhoofd gedrukt kregen. Klein offer gebracht geld voor het niet uitdoen van onze schoenen.
Terug gelopen met de gids over het grote plein Chowrasta waarbij ook uitzicht op de hoge berg maar de wolken komen er weer omheen. Was gistermiddag ook het geval toen we naar Darjeeling reden. Gelucht om 14.00 uur in Glennary. In Oud Engelse stijl opgetrokken gebouw en over gebleven uit de engelse koloniale tijd. Een van de vele gebouwen. Zo zijn er ook nog veel engelse high schools.
Luch gebruikt(tomatensoep, vegetarische curry, naan en gefrituurde kaasballetjes net bitterballen, maar dan anders). Voor 6 euro. Overigens hadden we gisteravond voor 5 euro. 1 euro is 60 roepies. Daarna terug naar hotel, waar we het verslag van gister in de receptie van het hotel konden typen, maar de verbinding vloog er steeds uit en daarom nu bij glennary internetcafe hoek. Nog even uurtje gerust op de kamer. Het is nu 6 uur en donker en het begint fris te worden. Vanavond wellicht in ons hotel eten en misschien vannacht vroeg op om de zonsopgang bij de Observatory hill te bekijken. Wie weet lukt het nog....

• 23 Oktober 2011 - 12:36

Ruth:

ben helmaal bij. Met dank! erg leuk!

• 23 Oktober 2011 - 15:20

Marga Lisman:

De verslagen worden steeds langer....
    Leuk om jullie op deze manier te volgen en een beetje mee te beleven.
    Heel veel plezier!
    Groet, Marga

• 23 Oktober 2011 - 17:26

Peter-Paul Horck:

Fijn jullie belevenissen te lezen. Jammer dat verkoudheid vandaag roet in het eten gooide.
    Op teletekst als ik dat in Darjeeling een brug was ingestort tijdens een politieke bijeenkomst met tientallen doden. Hebben jullie daar niets van gemerkt?
    We blijven jullie volgen.

• 23 Oktober 2011 - 21:06

Charlotte:

Hallo hallo! Dat is ook wat.... ik dacht net van de week: zouden Hans en Renee niet weer eens een grote reis gaan maken? En zie daar, inderdaad, een grote reis! Heel veel plezier en beterschap voor Hans. Ik zal jullie volgen.

• 24 Oktober 2011 - 07:48

Cathelijne:

Dat klinkt allemaal fantastisch en bijzonder interessant. Van die beschrijvingen van het eten krijg ik enorme honger! Heerlijk. Geniet mensen en tot horens/lezens!