zaterdag 5 november - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van hansrenee - WaarBenJij.nu zaterdag 5 november - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van hansrenee - WaarBenJij.nu

zaterdag 5 november

Door: Webmaster

08 November 2011 | Bhutan, Thimphu

Opgestaan om 6.45 uur., ingepakt, ontbeten en vertrek om 8.00 uur om bijtijds voorbij een roadblock te zijn (plek waar aan de weg gewerkt wordt en die dus op bepaalde tijden dicht is). Om 9.00 uur kwamen we hier aan maar het klopte toch niet helemaal dus even gewacht. Het was bewolkt. Om 9.30 uur ging de weg open. Doorgereden naar de pas Yutong La 3450 m. Nu zat de pas gelukkig niet in de mist en hadden redelijk uitzicht hoewel de toppen van de bergen in wolken zaten. Af en toe zag je vanaf ca. 3800 m versgevallen sneeuw op de bergen. De bergen lijken hier niet zo hoog omdat de boomgrens op ca 3900 m ligt in tegenstelling tot de
Alpen waar die op ca. 1800 m ligt. Het lijkt daarom dat je door een gewoon heuvellandschap rijdt. Daarna weer afgedaald richting Trongsa waarbij we nu mooi de weg konden zien kronkelen door het landschap. de bomen hadden mooie herfstinten dus de reis was prachtig.Om 11.30 uur in Trongsa, tevroeg voor de lunch dus nog even in het plaatje gelopen en foto's gemaakt. Om 12.00 uur lunch (wederom). Het restaurant had een mooi uitzicht op de Dzong. Het bekende buffet met rijst, frites, beef met goede saus, pasta,groente mix en brocoli. Om 13.00 uur vertrek naar Kuenga Rabten (winterpaleis van de 2e koning). Het was 1 uurtje rijden over een smalle weg met mooie uitzichten over rijstvelden hoewel het al erg ging betrekken.Hebben nog een stukje hgelopen om van het uitzicht te genieten.
Momenteel is het winterpaleis in gebruik als klooster en daarom niet meer in orginele staat. Het enige wat we mochten zien was de gebedsruimte van de koning/in. De entree van deze ruimte was erg mooi met 4 dieren waarin een houtsnijwerk bv"oneindige knoop' in was verwerkt. De rsst viel uiteindelijk een beetje tegen. de jonge monniken zaten tv te kijken in eeen donkere kamer, naar een soort " Bhutan gots talent".
Terug naar de bus en dezelfde weg weer terug richting Trongsa. Hoewel je aan de overkant van het dal ons hotel View Point resort (waar we 5 dagen ervoor ook hadden geslapen) de hele tijd zag liggen duurt het toch erg lang voordat je er bent omdat je eerst het dal op moet rijden, daar het water over en vervolgens weer terug. Dat duurt dus 1 1/2 uur. Om 16.45 uur arriveerden we bij ons hotel (zonder internet)maar wel bij daglicht. We kregen thee als welkom. Net als verleden keer weer een enorme half functionerende en afgebouwde kamer. Eerst maar eens de spinnenwebben verwijderd en alle gordijnhaakjes gemaakt. De badkamer was nog niet ontdaan van het bouwstof en de spiegel was niet te gebruiken omdat die nog volgeschreven stond met productieteksten. De spiegel in de kaptafel ontbrak. Gelukkig deed de electrische verwarming het wel. warm water was bedenkelijk (hopenlijk morgenochtend wel succes??). Buiten was het water koud. Op bed geschreven aan ons dagboek terwijl het begon te regenen en de wolken verder het dal inzakten. De stroom viel ooh hier uit maar gelukkig was er een soort noodvoorziening, zijnde een lamp met battarijen, maar die moest je natuurlijk wel in het donker vinden ......
Om 18.45 uur naar de koude eetzaal gelopen. Gelukkig was het droog. We zagen dat onze warmwatervoorziening de 31 graden had bereikt dus dat beloofde niet veel goeds.
De grote lange tafel was weer keurig gedekt met wit tafelkleed. Biertje (Druk 11000) besteld omdat Red Panda niet voorradig was.
Het buffet bestond uit soep (aardappel), rijst, spaghetti (enige dat goed en enigzins warm was), fish & chips (niet binnen te houden) gewokte kool, salade van komkommer en tomaat. Nagerecht bestond uit custard met vruchtjes. Om 21.30 uur gaan slapen; morgen moeten we vroeg opstaan en er toch niets te beleven valt. Buiten is het erg koud en vochtig.

• 09 November 2011 - 14:32

Cathelijne:

Hoe bedenkelijk ziet het leven er straks uit zonder Red Panda en zonder die maaltijden met 10 verschillende gerechten? Saaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii