20 september, zondag Shymkent naar Bishkek - Reisverslag uit Bisjkek, Kyrgizië van hansrenee - WaarBenJij.nu 20 september, zondag Shymkent naar Bishkek - Reisverslag uit Bisjkek, Kyrgizië van hansrenee - WaarBenJij.nu

20 september, zondag Shymkent naar Bishkek

Door: Webmaster

20 September 2009 | Kyrgizië, Bisjkek

Rob/Rozette, jullie mogen allicht onze foto's zien maar onder voorwaarde dat we een gerecht uit de nieuwe keuken krijgen voorgezet!!
Voor collega's bieb: we gaan de verslagen inkorten anders duren de theepauzes te lang!

Weer vroeg opstaan (6.30 uur) voor onze lange reis naar Bishkek, de hoofdstad van Kyrgizie (met ca. 1 mln inwoners)
Om 7.45 uur vertrokken uit ons niet al te beste hotel. Met name de bediening deed ons denken aan oude sovjettijden, volstrekt niet aardig, attent maar nors. Het ontbijt bestond uit 1 pannenkoek met thee (nee geen koffie).
De reis ging over de hoogvlakte van kazachstan (ca. 650 m hoogte) door de uitgestrekte velden en steppen. Het werd weer warm (33 graden in de bus ondanks airco die niet zo goed werkte).
Verschillende " plas" stops gemaakt en tussen de middag een lunch (soep of gebakken ei). De weg in Kazachstan is niet best, evenals het rijgedrag. Om 15.30 arriveerden we bij de grens met Kyrgizie, eerder dan verwacht. We waren met een 1/2 uur door beide grensposten!! Waar zijn de tijden gebleven dat zoiets nog 3 uur duurde?
Kyrgizie ziet er drukker uit, meer te doen, meer plaatsjes voor de rest hetzelfde. aan onze rechterhand(zuiden) doemden de hoge bergen al op, was eigenlijk ook al in Kazachstan. De sneeuw werd ook zichtbaar, ondanks dat het heiig was.
Om 18.30 uur in Bishkek, eerst geld wisselen en daarna door naar on "geupgraded" hotel (4 sterren). Dat is inderdaad prachtig, jammer dat we maar 2 nachten hier blijven. Bishkek is een grote groene stad, met recht straten patroon. We zitten nu te internetten aan een groot plein waar grote festiviteiten ? gaande zijn. We houden jullie hiervan op de hoogte. Eerst gaan we eten en een biertje drinken.
Morgen onze eerste wandeling in de bergen.