11 september, vrijdag - Reisverslag uit Buchara, Oezbekistan van hansrenee - WaarBenJij.nu 11 september, vrijdag - Reisverslag uit Buchara, Oezbekistan van hansrenee - WaarBenJij.nu

11 september, vrijdag

Door: Webmaster

11 September 2009 | Oezbekistan, Buchara

Bedankt voor alle reacties uit Nederland, leuk iets van jullie te horen (lezen).Dat motiveert ons om door te schrijven.....

Om 6.45 uur opgestaan. Wederom vorstelijk ontbijt (nu ipv frites pannekoekjes).
Om 8.00 uur met 2 busjes vertrokken naar Buchara. Wederom volop zon en warm. Eerst was het nog groen (irrigatie), landbouw bestaande uit voornamelijk katoen, mais en soms een zonnebloem. Het water komt uit het Aralmeer, dat door deze irrigatie nagenoeg leeg is. een ecologische ramp waar men zich kennelijk (nog) weinig van aantrekt. Daarna wordt het droger en belanden we in een uitgestrekte woestijn (alleen wat struikjes). De weg is redelijk, soms slecht. De afstand die we vandaar hebben afgelegd is 400 km. Om 12.00 uur lunchstop bij een soort restaurantje. Hier ons eigen meeegebrachte eten opgegeten plus wat meloen die we nog gekocht hadden. Wel wat drinken besteld. Om 13.00 uur weer verder, in een moordend tempo reden we richting Buchara waardoor we uiteindelijk 1 uur eerder (16.00 uur) aankwamen. De weg bleef 2 baans ens soms minder goed. Op bepaalde plaatsen nam de woestijn bezit van de weg, het zand lag ruim op de weg.
Tot ca. 20 km voor Buchara bleef het woestijn, daarna was er weer water en dus landbouw.
Ons hotel is werkelijk prachtig, grote kamer, 2 binnenplaatsen met een (nog niet gezien) zeer fraaie museum ontbijtzaal met terras om lekker buiten te kunnen zitten.
We zitten midden in het oude centrum.
Nu gaan we genieten van onze vakantie, morgen gaan we de stad bezichtigen.

• 11 September 2009 - 13:14

Edward:

hallo daar, ik volg jullie reisverhalen ook. Heel leuk om zo, stap voor stap, met jullie door die woestijn te trekken. Alsof ik er zelf bij ben. Veel plezier!

• 11 September 2009 - 15:19

Ruth:

Leuk! Ik ben weer helemaal bij! ben nu al benieuwd naar de foto's!
    Groet!

• 12 September 2009 - 11:07

Carolyne & Ruud:

Hallo Renee en Hans,
    Het klinkt allemaal heel avontuurlijk. Moet een hele belevenis zijn. We zijn erg benieuwd naar jullie verdere verhalen en straks de foto's!!
    Met jullie huis is alles OK!
    Geniet maar lekker door!
    groetjes,