woensdag 21 november - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu woensdag 21 november - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu

woensdag 21 november

Door: Webmaster

24 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Zoals gezegd, een busdag. Om 7.30 uur opgestaan, ingepakt en voor de laatste keer een goed ontbijt gehad in onze basic refugio. Het weer was goed, geen wind. Om 9.00 uur vertrokken. Helaas stopte de bus niet op een prachtig punt waar de torres in het meer weerspiegelde.
Het was een mooie tocht, mooie uitzichten over het bergachtige land. De natuur was weer erg dor, steppenachtig. Om 11.30 uur stop in Puerto Natales. Dit plaatsje ligt in feite aan de grote oceaan, mits je via een 180 km lange fjord je weg naar buiten weet te vinden. Een heel aardige plaats met mooie uitzichten over de fjord met daarachter de (witte) bergen.
Hier legggen de cruiseschepen aan voor de tochten door de Chileense fjorden.
Na 2 uur en een lekkere lunch vertrokken we richting Punta Arena, een grote Chileense plaats. De tocht voerde door steppenlandschappen maar ook door bossen. Veel schapen. Verder was het land leeg. Niets te beleven, slechts een enkele boerderij. Punta Arena is een aardige plaats gelegen aan de straat van Magellanes. Hotel had zeer ruime kamers in het midden van de stad aan het grote plein. Veel vertier, alleen een supermarkt voor inkopen voor de volgende dag en een kroeg voor een biertje was lastig te vinden. Er liepen ook veel militairen (zeehaven, marine) op straat. Er was ook nog een soort demonstratie an de gang, alleen waarvoor???
Om 19.00 uur gegeten in een alleraardigst restaurant (la Luna). Hans Koningskrab, Renee steak. Prima eten, met een lekker flesje wijn erbij. Het was een typisch backpakkers restaurant., Later op de avond kwamen nog meer mensen van onze groep hier binnen om te eten.
Om 23.00 uur lagen we in bed.