zaterdag 1 december Iguazu ppfffff - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu zaterdag 1 december Iguazu ppfffff - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu

zaterdag 1 december Iguazu ppfffff

Door: Webmaster

01 December 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Weer vroeg op, om 7.00 uur Nachtrust was warm en onrustig. Om 8.00 uur met busje naar de Argentijnse kant van de Iguazu watervallen. Sylvia had inmiddels voor ons voor zondag nog een exclusieve excursie naar de Itaipu stuwdam weten te regelen. Wel betalen natuurlijk, maar we komen er!
Om 8.30 uur bij het nationale park van Iguazu aangekomen. We hadden geboekt voor de great adventure, met truck door "jungle" en vervolgens met boot naar en onder de watervallen door. Het was weer erg warm (uiteindelijk uit de zon 38 graden). Het eerste deel met de truck leverde niet echt een adventure op. Wel nog een Kaketoe gezien, maar geen tijd voor een foto (dat scheelt er dus weer 1). Bij de rivier aangekomen (zagen nog een kleine kaaiman), alles wat je bij je had in waterdichte zakken gedaan. Zwemvesten aan en de boot in. We zouden kletsnat worden, dus de nodige maatregelen treffen. Eerst ging het nog lekker stroom opwaarts naar de watervallen. Hier aangekomen begon het spectakel. We kwamen echte tot zeer dicht bij de watervallen en werden dus kletsnat. Het was een spectakel, maar echt je ogen openhouden en kijken was er niet bij. Het water was niet koud, het was eigenlijk lekker voor de rest van de dag (natte kleren). Aan de voet van een waterval uitgestapt en terug via een pad met veel treden naar boven. Ook dit pad was prachtig aangelegd, mooie uitzichten, kortom genoeg momenten om foto´s te maken, helaas voorde kijkers.
Het blijft indrukwekkend dit natuurspectakel, met regenbogen in het water veel opstuivend water en herrie. En het blijft maar door gaan.
Om 11.30 uur geluncht en wat klerengedroogd. Snack en veel water en cola. Om 12.30 uur verder te voet het park in langs de watervallen (bovenlangs). De paden waren prachtig aangelegd met bruggen zodat je tot vlakbij bovenop de watervallen kon komen. Nogmaals (het is herhaling) het was prachtig. Gelukkig liep een deel van de route door het regenwoud zodat het redelijk aangenaam was, hoewel de temperatuur ....
Uiteidelijk nog met een treintje naar het verste punte gegaan om het hoogtepunt, de Diabolo te bewonderen. Wederom over een groot aantal bruggen over het vriendelijk kabbelende water gelopen (nog een aantal bijzondere vogels/vlinders gefotografeerd) richting de begin van deze fenomenale waterval in de vorm van een hoefijzer.
Het was inderdaad weer bijzonder al dat water geweld. We zouden zeggen, kom onze foto´s bekijken, vandaag weer zo´n 50 (incl. filmpjes) foto´s van vallend water. Wat bijzonder was, was dat achter dat vallende water vogelnestjes waren. Vogels vlogen zo door de waterval om erachter in hun nest te komen. Hele zwermen. We hebben hier in de brandende zon zo´n 30 min staan kijken en genieten en foto´s maken.
Wederom een regenboog in de waterval. Prachtig.
Terug met het treintje. Inmiddels was het kwik opgelopen tot 38 graden in de schaduw. Water kopen en drinken en cola. Ik denk dat we vandaag in toaal 3 liter water (zonder dat van de waterval) en 1 l cola hebben gedronken. Nu aan het bier...
Om 16.30 uur weer bij de uitgang van het park, Inmiddels was de bevestiging van onze trip morgen naar Itaipudam rond. op de terugweg langs het kantoortje en betaald. Bij aankomst in hotel meteen internetten. Overigens was al ons werk van gisterennavond niet doorgekomen vandaar we wat dubbel werk hadden. Maar hier is airco en in onze slaapkamer niet.
Vanavond met z´n allen eten en voor ons morgen vroeg op. Morgen (zondag) om 15.30 uur vertrek naar Buenos Aires. Helaas het einde komt nu werkelijk in zicht. Over 4 dagen zitten we in een temperatuur van ????

• 01 December 2007 - 23:37

Ruth:

Veel te lezen vanavond, wat mooi allemaal, wat een indrukken doen jullie op.... En.. hoe lang moet je straks slapen om een beetje bij tekomen...?? Maar, wij gaan voor de foto's, maakt niet uit hoeveel water erop staat hoor!
    Veel plezier met jullie tocht zondag!
    Liefs van ons allen.

• 04 December 2007 - 12:30

Dirk:

Prachtig allemaal. Ben benieuwd naar jullie foto's! Welkom thuis. Wordt inderdaad wel wennen, echt geen 38 graden, maar (gelukkig (???!)ook hier kun je kletsnat worden. Je hoeft daarvoor alleen maar even de deur uit te gaan. Daar hoef je geen langdurige trektocht voor te ondernemen (elk voordeel heb zijn nadeel). Alleen wel even de kachel aanzetten. De airco kan uitblijven!

Groeten,
    Dirk