wo/do 28 en 29 november Puerto Medryn/Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu wo/do 28 en 29 november Puerto Medryn/Iguazu - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu

wo/do 28 en 29 november Puerto Medryn/Iguazu

Door: Webmaster

01 December 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Het is nu 30 november vrijdagavond laat. PPFFFFFFF overdag 35 graden en s nachts niet veel koeler. Daarbij benauwd, maar ...... de watervallen zijn fantastisch.
Begin op 28 november, opgestaan in Puerto Madryn om 8.30 uur, even kunnen uitslapen. Het was bewolkt, later regen!! Eerst ontbeten en daarna onze broodnodige e-mail bijgewerkt. Daarna het stadje in. koude wind en nog bewolkter. Wat inkopen gedaan voor onze lange busrit van 18 uren en ook nog 2 leren riemen gekocht. Aan koeien geen gebrek dus ook niet aan leer.
Daarna aan het strand nog geluncht. Later sloten nog 2 groepsgenoten aan. Inmiddels werd het weer nog slechter (wat hebben we geboft) en begon zelfs te druppelen. Nog een helados (ijsje) gehaald en terug naar het hotel. Om 16.30 uur verzamelen alhier om met een busje naar het busstation te gaan. Hier zou de "grote" bus ons in 18 uur naar Buenos Aires brengen. De bus was te laat (1/2 uur) maar bleek inderdaad een zeer ruime en luxe bus te zijn. Alleen stonk het er en zaten er nogal wat fruitvliegjes in. Effin. Om 18.30 uur vertrokken. Het regende pijpenstelen, onweer bliksem, etc. We zaten in een dubbeldekker met royale stoelen met voetsteunen. De route ging door de droge steppen, hoewel door de vele regen viel dat wel mee. Om 21.30 uur stop bij een restaurant, waar in no time kip met puree geserveerd werd. De foto`s zullen de gezelligheid van deze uitdragerij laten zien. Dus noodzakelijk om alle foto`s te bekijken. Daarna terug in de bus en gaan slapen, viel niet tegen. Om 03.00 uur stop in Baisha ...., even benen strekken en wc stop. De buschauffeurs werden gewisseld. Verder rijden en weer een stop om 7.30 uur voor ontbijt. Koffie met croissants. We hebben nu de droge steppen van Pàtagonie achterons gelaten en rijden nu door de groene Pampa`s met veel runderen ipv schapen en graan. Grote estancia`s. We lagen 1 uur achter op schema, dus de transfer in Buenos Aires zou krap kunnen worden ivm drukt stadsverkeer. Het busstation lag in het centrum. Om 13.00 uur op busstation, met busje om 13.30 op het vliegveld. Snel inchecken omdat het vliegtuig naar Iguazu om 14.35 uur zou vertrekken. Daar bleek, dat er een vertraging van 2 uur opgetreden was. We vertrokken om 17.00 uur en arriveerden om 18.45 uur in Iguazu. Snel naar hotel, het was warm 35 graden. Kamer niet echt geweldig geen airco. Grote overgang van temp. Snel gaan eten buiten op terras bij een parrillada (bbq). Hierna gaan slapen, voor een drukke dag morgen naar de watervallen aan de brazilliaanse kant.