zaterdag 24 november Ushuaia - Puerto Madryn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu zaterdag 24 november Ushuaia - Puerto Madryn - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu

zaterdag 24 november Ushuaia - Puerto Madryn

Door: Webmaster

25 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Vroeg opgestaan (6.15 uur). We hadden een vol dagprogramma af te werken eerst een tocht naar Nationale Park Tierra del Fuego en daarna vlucht naar Puerto Madryn.
Het weer was bewolkt en grijs, weinig zon en wind. Om 7.30 uur werden we opgehaald en werden 12 km verder in het park afgezet. Liepen langs het Beaglekanaal door het enige oerbos van Argentinie waar bos, zee en bergen bij elkaar zijn. Naast een aantal zeldzame vogels was het uitzicht prachtig. De sfeer in het bos was ook bijzonder. We liepen zo'n 4 uur. Op het einde begon het flink te waaien en te regenen. Het bospad was erg modderig. Steeds goed opletten om niet uit te glijden of je voet te laten wegzakken in de troep. Na de wandeling (met gids) kregen we een ossado (bbq) Er stond voor ons een tentje klaar en de gids met maat ging aan het bbq-en in de regen. Drank werd erbij gehaald (bier, wijn, etc.). Na 1/2 uur was het vlees (genoeg om 1 persoon een week lang van vlees te voorzien) klaar en konden we eten. Heerlijk en leuk. Daarna nog een appel voor de vitamines. Het weer werd droger maar het waaide nog steeds flink. We waren inmiddels wel afgekoeld en rillerig vanwege de kou. In een erbij gelegen refugio bij de openhaard opgewarmd terwijl de gids ging kijken of onze kanotocht vanwege de wind wel of niet door kon gaan. Helaas het waaide te hard. Jammer we zijn vervolgens met de minibus langs de rivier gereden waar we zouden gaan kanoën. We eindigde bij het eind- of beginpunt van route no. 3 een pan americaroute van Ushuaia naar Alaska (17.500 km). Hier hadden we natuurlijk weer een fantastisch uitzicht over bergen en Beaglekanaal. Het waaide inderdaad te hard voor de kano en het was koud. De zon scheen wel weer volop.
Op de terugweg nog even naar een beverdam gekeken. Bevers zijn een ware plaag op Vuurland. Geen natuurlijke vijanden. Men hoopt dat dit beest niet de straat van Magellaans zal oversteken. Vanuit Canada zijn ze hier uitgezet.
Terug naar hotel, een beetje omkleden en inpakken en internetten om vervolgens om 18.15 uur naar het vliegveld te gaan. Vliegtuig vertrok om 20.00 uur. Om 22.00 uur geland in Trelew. Met een busje binnen 1 uur naar de kustplaats Puerto Madryn gereden. Aankomst hotel 23.30 uur. Hotel ligt op steenworp van de atlantische kust. De temperatuur was heerlijk. Snel naar de kamer, wat dingen uitgepakt en naar een terrasje aan zee. Het was 19 C dus tijd nog voor een biertje en pizza.
Om 1.00 uur lagen we in bed.

• 25 November 2007 - 20:45

Afdeling Muston:

Hallo Globetrotters,

Beetje late reactie maar toch: leuk om van jullie Avontuur te horen.
    Groeten van Overzee