16 november El Chalten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu 16 november El Chalten - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu

16 november El Chalten

Door: Webmaster

22 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

We zijn weer in de lucht!! (zie landkaart) Het zuidelijke puntje van Chili, Puenta Arena. Morgen de oversteek over de straat van Magelhaens en dan door Vuurland naar Ushuaia, de zuidelijkste stad van het zuidelijk halfrond en weer Argentinie.
De laatste dagen prima gehad. Heel veel gelopen., fantastische tochten met mooie uitzichten maar wel erg veel wind (dat is dus Patagonie).
We beginnen na ons vertrek uit El Calefate, 16 november.
Vrijdag 16 november met bus uit vertroken om 8.00 uur uit ons hotel. Het grootste deel van de bagage achtergelaten. Het waS een 4 uur durende tocht met de bus door een verlaten savanne achtig gebied, met verre uitzichten op de bergen. Prachtig, maar ik moet er niet aan denken hier te moeten wonen. Halverwege nog een koffiestop (hotel Leone) cq plaspause. We reden langs de meren Lago Argentino en Lago Viedma plus de gletsjer. Het was bewolkt weer. El Chalten is een bijzonder klein plaatsje, geheel gericht op het wandeltoerisme. Eerst in het gebouw van de parkranger een toelichting cq uitleg gehad over het park, de wandelmogelijkheden en het verradelijke weer.
Om 13.30 aankomst in hotel. Niet al te fraai maar degelijk. Snel onze bagage weggezet en bergschoenen aan en gaan lunchen. Om 14.15 uur gaan wandelen richtin Laguna Capri. Een klim van slechts 386 m tot 786 m. Zoals je ziet is het niet hoog, maar de sneeuw ligt er al vanaf ca. 2500 m.
Onderweg een specht met rode kop gezien, die een boom was aan het villen. Boven aangekomen redelijk uitzicht op de Fitz Roy, de berg van het gebied en 3500m hoog.
Even in de (uitzonderlijk harde) wind gezeten en uitgerust. Overigens was de klim in 1.10 min verricht, dus dat biedt perspectief voor de komende dagen. Terug naar het dorp waar we wederom doorde specht werden onthaald op een concert.
In het dorp in een kroeg met eigen gemaakt bier uitgerust en gezellig zitten praten met reisgenoten die successievelijk kwamen binnen druppelen. Uiteindelijk daar ook nog gegeten. Hans had een stew en Renee een lasagna. Heerlijk. Inmiddels was de wind nog meer gaan toenemen maar de lucht klaarde op. De Fitz Roy was uit de wolken!!

Om 22.00 uur waren we weer (gezandstraald) in het hotel. Om 22.30 slapen.