aankomst El Calefate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu aankomst El Calefate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu

aankomst El Calefate

Door: Webmaster

14 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

dinsdag 24.00 uur El Calefate

Na een zeer regenachtige dag in Buenos Aires zitten we nu in El Calefate (Zuid Argentinie). Vanochtend vroeg (10.00 uur) ontbeten en op zoek naar een bank voor Chileense Pesos. Het regende pijpestelen. Uiteindelijk na 7 banken geprobeerd te hebben, kregen we onze fel begeerde chileense pesos. Overigens zijn we nog met de metro gegaan, de lijn bestond nog uit de eerste rijstellen uit 1910 met hout, peertjes als lampen en alles rammelde, zelfs de deuren sloten niet (echt). Verder was deze dag verregend. Zijn nog de cathedraal in geweest, maar vanwege een dienst konden we die niet helemaal bezichtigen. Wel het graf van San Martin, de generaal die Argentinie onafhankelijk gemaakt heeft.
Om 13.45 uur met de bus naar het vliegveld. Om 15.50 vertrokken uit B.A. naar El Calefate. Geland om 19.15 uur. Wat een land, 3 uur vliegen en je bent nog steeeds in Argentinie. Hier is het uitgestorven, slechts een landingsstrip in de middle of nowhere. Vervolgens met bus naar het plaatsje. In de verte doemen de sneeuwbergen op....... Het was helder weer met zon, een verademing in vergelijking met vanochtend in Buenos Aires.
In hotel verwelkomd met een glaasje sekt. Leuk, mooi hotel aan de rand van plaatje (15.000 inw). Om 21.00 uur het dorpje ingegaan. Nog steeds licht!!!! Het wordt hier rondom 22.00 uur pas donker. Tapas gegeten, lekker en rustig, geen gedoe met de groep. Morgen met z´n allen een rondrit naar de gletsjers. Morgenavond met jeeps naar een berg, genieten van zonsondergang en vervolgens grote Argentijnse steaks eten (barbecue) op een boerderij. Overmorgen een mini trekking naar en op de gletsjer (perito moreno) waar het ijs afbrokkelt. Dat is waar we voor gekomen zijn.

Tot zover,
groetjes Renee en Hans

• 14 November 2007 - 09:44

Carla:

Ha Renee en Hans,

Ik heb jullie avonturen al in een mapje op de koffietafel gelegd. Ze zullen uitgebreid gevolgd worden. Goed dat het weer een beetje minder regenachtig is. Hier is het petweer dus geniet ervan.

Groeten van de collega's

• 14 November 2007 - 18:47

Annemiek:

Ik zal Bomma bellen, het ziet er prima uit bij jullie, jammer van de regen in BA.
    Bedankt voor de tip over de muur in China, het zit bij ons in het programma; we verheugen ons erop.
    Verder hier alles goed, druk op het werk.

Groet,
    Annemiek