Aankomst Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu Aankomst Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van hansrenee - WaarBenJij.nu

Aankomst Buenos Aires

Door: Webmaster

13 November 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Vertrokken op tijd op schiphol naar Parijs. Daar om 23.55 uur vertrokken richting Buenos Aires. 11.500 km en vliegtijd 13.30 uur. Aankomst om 8.50 uur plaatselijke tijd (tijdsverschil 4 uur). Naar hotel in de spits (viel mee). Keurig ouderwets gedateerd hotel. Moesten wachten tot 12.15 uur op de kamers. Intussen uitleg door gids Sylvia over evt excursies. We kozen voor de fietstocht door oud buenos aires en ´s avonds voor de tangovoorstelling (zelfs beginstappen tango geleerd). Het was bewolkt toen we aankwamen. In de loop van de middag was het 23 graden en de zon scheen. Echt terrasjesweer. Met fiets vanaf 14.00 uur o.l.v. ned. gids door het havengebied mooi opgeknapt dure appartementen met daaronder heel veel restaurants. Door naar Boca (mond) wijk in buenos aires aan de havens met veel gekleurde huisjes van zeelui. (verf van de schepen) Tango op straat te zien. In deze wijk ook het stadion van boca juniors (maradonna). Door naar plaza mayo waar de dwaze moeders hebben gelopen met witte luiers op hun hoofd. Op het plein staan de witte luiers afgebeeld. Hier zie je roze paleis van de president, waar Peron en Evita het volk toespraken. S avond tangoles en demonstratie van tango dansers tijdens diner. Het was een mooie perfecte avond.

• 13 November 2007 - 20:31

Peter-Paul:

Wat prachtig dat we jullie avonturen zo goed kunnen volgen. Geniet ervan; zeker ook van het mooie terrasjesweer (hier met regen en 6C is het heel anders.)