Maandag 26 augustus van Pangong meer naar Leh - Reisverslag uit Delhi, India van hansrenee - WaarBenJij.nu Maandag 26 augustus van Pangong meer naar Leh - Reisverslag uit Delhi, India van hansrenee - WaarBenJij.nu

Maandag 26 augustus van Pangong meer naar Leh

26 Augustus 2013 | India, Delhi

Maandag 26 augustus van Pangong meer terug naar Leh
Om 5.45 uur opgestaan, na een goede nachtrust, om de zon te zien opkomen. Het was zo’n 5 à 6 graden geweest. Het was bewolkt, dus daarom niet spectaculair. Om 6.15 uur had het personeel ons gezien, en kwamen direct thee brengen. Nog even in bed gekropen en om 7.00 uur werd een emmer heet water gebracht om ons mee te wassen. Daarna ontbijt met toast jam warme melk en cornflakes en natuurlijk thee.
Tot half 10 bij het meer gebleven, om te genieten van de omgeving. De tocht terug was weer mooi met de zon op de bergen. Toch is de reis vermoeiend door gedeeltelijk onverharde wegen boven 4400 m. , maar daar waar de weg door aardverschuivingen kapot is gemaakt. Zo reden we een paar keer door diepe rivieren, hotsten en klotsend, en over opgestoven zand waardoor de weg was verdwenen. Opnieuw op de Chang La 5360 m gestopt. Het was frisser, dan gisteren. Weer veel militaire vrachtauto’s ingehaald, die stonken naar diesel met zwarte rookwolken. Verder gereden en nog een stop gemaakt in een plaatsje Karu voor de lunch ( soep) en weer verder gereden naar het ons bekende hotel Royal Ladakh, waar we weer een andere kamer kregen. Inmiddels is het wel warm, zonnig en licht bewolkt in Leh. Morgen naar Tso Moriri (geen internetbereik)

• 27 Augustus 2013 - 19:33

Peter-paul:

Tjonge, wat een verhalen allemaal. Ik ben n u weer bij tot gisteren. Ben wel erg benieuwd naar (een selectie :) uit de foto's. Toch wel heel bijzonder dagen lang zo hoog in de bergen. Maar volgens mij opvallend dat er niet zo veel sneeuw ligt.
    Dat je ok nog tijd hebt om de mails te beantwoorden. Vaknatie is ook genieten en even niets hoeven doen. Overigens lijkt me zo'n Indiase maaltijd niet verkeerd als er maar een glaasje wijn bij is.
    Groeten,
    Peter-Paul